چرا فکر میکنی انتخاب بروکر به این سادگی ها است؟

انتخاب بروکر
چطور ممکن است اولین قدم را اشتباه برداشت و باز هم به مقصد رسید؟ اصلا چنین چیزی امکان پذیر نیست. تا انسان بوده و هست، اولین انتخاب ما، سرنوشت کسب و کار یا حتی زندگیمان را مشخص میکند. در بازار فارکس نیز داستان همین است. شما آموزش ها را دیده اید، سرمایه اولیه لازم را دارید، سیگنال های معتبری به دستتان میرسد که کاملا قابل اعتماد است و ... خلاصه همه چیز آماده است برای پرش در درون استخر. اما تا به حال فکر کرده اید که بروکر چه نقش پررنگ و مهمی در فعالیت شما دارد؟! یا نه؟! فقط چون شنیده اید که فلان بروکر بونوس خوبی دارد، یا از متاتریدر 5 پشتیبانی میکند یا پشتیبانی 24 ساعته فارسی زبان دارد، تصمیم گرفته اید در همان بروکر افتتاح حساب کنید؟!

اگر این کار را کرده اید، برگردید و جمله اول را مجددا بخوانید. چطور ممکن است که اولین قدم را اشتباه برداشت و باز هم به مقصد رسید؟! کمی تامل کنید، نفسی بکشید و مجددا فرضیه و اساس انتخاب بروکر خود را مرور کنید. با چه مبنا و منطقی تصمیم به افتتاح حساب گرفته اید؟ چون اسپرد کمی دارد؟ خب همه در حال رقابت بر سر کم کردن اسپردها هستند. چون کمیسیون نمیگرد؟! آیا این کافی است؟! چون نرخ بهره نداشته و حساب کاملا اسلامی ارائه میکند؟؟! همین؟!!؟

این ها کافی نیستند. حتی اگر بهترین دوستتان به شما گفت که من 15 سال است که با این بروکر کار میکنم و کارشان حرف ندارد، باز هم این کافی نیست. سرمایه ی شما، برای شماست. استراتژی شما، خاص شماست. ریسک پذیری شما هم خاص خودتان است. پس بروکرتان هم باید خاص شما باشد نه فقط توصیه ای از دوست شما! اصلا به این سوال پاسخ دهید که چند بروکر در ایران فعالند؟ چند بروکر علاوه بر ایران، در کشورهای دیگر (مثلا امارات) فعالند؟ کدام بروکر، دفتر شیک و مجهزی در دل اروپا دارد؟! کدام بروکر در آمریکا هم فعالیت میکند؟ دیدید! نمیدانید!

صرفا میدانید که این بروکر خوب است، چون دیگران توصیه کرده اند. چون اسپرد فیکس با 10 پیپ دارد. اما قدم اول را محکم بردارید. هر بروکری، سیاست های خاص خود را داشته و نتیجتا هم خدماتی که میدهد، مناسب بعضی از تریدرها است (نه همه و خصوصا شما). با کسانیکه متخصص انتخاب بروکر هستند مشورت کنید تا دقیقا بروکری را انتخاب کرده که مناسب کار شما باشد. اگر از بورس ایران تجربه کسب کردید و میخواهید وارد بازارهای جهانی شوید، چرا سراغ سهام های معتبر و بین المللی همچون اپل، مایکروسافت، تسلا، گوگل و ... نروید؟! اما کدام بروکر سبد سهام بزرگتری دارد؟

اگر به کریپتوعلاقه دارید، چرا سراغ بروکری با سبد متنوعتر نمی روید؟! برای شما کافیست که فقط پنج رمزارز شناخته شده را معامله کنید؟! قطعا نه. دوست دارید که تنوع سبد رمزارزهای شما همانند بایننس، گسترده باشد. پس منتظر چه چیزی هستید؟! با یک کارشناس خبره مشورت کنید. کسی که 15 سال در این بازار فعالیت کرده و هیچ بروکری را به عنوان بهترین بروکر معرفی نمیکند. بلکه بهترین بروکر را بر مبنای نیاز شما، انتخاب میکند. اگر میخواهید قدم اول را درست بردارید، پس در انتخاب بروکر شتابزده نباشید! همین!
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.