درمان یبوست به زبان ساده

فعالیت در حوزه سئو

درمان یبوست به زبان ساده

یبوست
یبوست به شرایطی گفته می‌شود که فرد یا برای خروج مدفوع باید فشار زیادی را وارد کند و یا حجم/دفعات اجابت مزاج، کمتر از حد معمول باشد. این بیماری در حقیقت مربوط به کم کاری سیستم گوارش بوده و با اقدامات اصلاحی حتی در منزل، می‌توان بخش زیادی از آن را اصلاح کرد. عامل اصلی یبوست، کم تحرکی روده‌ی بزرگ و یا خشکی مواد غذایی در این بخش از بدن است.

علائم یبوست

به صورت استاندارد، هر فرد باید در طول روز یک مرتبه مدفوع بدن خود را تخلیه کند. البته این تخلیه ممکن است برای بعضی از افراد و به صورت نرمال، هر دو روز یک مرتبه اتفاق افتد. به صورت عمومی، اگر مدت زمان اجابت مزاج بیشتر از این زمان شود، فرد مبتلا به یبوست است. نشانه ی دیگر یبوست نیز، سختی اجابت مزاج است. بعضی از افراد، هنگام خارج کردن مدفوع باید فشار زیادی را به خود وارد کنند. این در حالی است که عموما اجابت مزاج باید به آسانی و تنها پس از شل کردن عضلات تحتانی اتفاق افتد.

مصرف دارو و ایجاد یبوست

تمامی داروهایی شیمیاعی و حتی بعضی از داروهای گیاهای دارای عوارض جانبی هستند که مصرف آنها میتواند باعث بروز یبوست در افراد شود. این داروها با اثرگذاری بر سیستم گوارش فرد، مایع موجود در مدفوع را خشک کرده و به همین دلیل، مانع از حرکت روان مدفوع در امتداد روده‌ی بزرگ شده و عامل ایجاد یبوست هستند. بعضی از این داورها که مصرفشان رایجتر است، به شرح زیر هستند.
  • داروهای ضد درد (حاوی مواد مخدر و تسکین دهنده)
  • داروهای حاوی ماده‌ی کدوئین
  • داروهای ضد افسردگی (آمیتر یپتیلین)
  • داروهای ضدتشنج
  • مکمل های غذایی حاوی آهن
  • داروهای مسدود کننده کانال کلسیم
  • آنتی اسیدهای دارای آلومینیوم


درمان یبوست

درمان یبوست در دو مرحله اتفاق می‌افتد. اول اینکه با مصرف مواد غذایی خاص، رطوبت از دست رفته‌ی مدفوع را به آن برگرداند تا حرکت و نهایتا خروج آن از روده‌ی بزرگ تسهیل شود. دوم فعالیت‌هایی که کم تحرکی روده را از بین می‌برد. برای بررسی کامل یبوست و دلایل آن، به همراه برنامه زمانبندی دقیق روزانه برای درمان این بیماری، مقاله‌ی فوق را مطالعه کنید.

نكات مهم قبل از خريد آموزش زبان نصرت انگليسي

۴ نكته مهم قبل از خريد آموزش زبان نصرت انگليسي (حتما بخوانيد!)

در اين پست تجربه شخصي خودم و چند تن از دوستانم كه در زبان انگليسي تقريبا به درجه استادي رسيده اند را به همراه چكيده اي از تحقيقات اخير انجام شده در زمينه يادگيري مكالمه انگليسي نصرت براي شما توضيح مي دهم.

احتمالا شما كه در حال خواندن اين پست هستيد، از آن دسته افرادي مي باشيد كه به دنبال يادگيري سريع و راحت مكالمه انگليسي بوده و به قول مجموعه آموزش زبان انگليسي نصرت، قرار است مكالمه را در ۹۰ روز ياد بگيريد. خب چند نكته هست كه مايلم قبل از اينكه خريد آموزش زبان نصرت را انجام دهيد، به شما گوشزد كنم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.