عمر مفید ونیر کامپوزیت دندان چقدر است؟

ونیر کامپوزیت دندان روکشی از جنس کامپوزیت دندانپزشکی است که بدون هرگونه تراش، بر روی سطح دندان چسبانیده میشود. البته در حقیقت، این روکش در ابتدا حالت خمیری داشته که دندانپزشکی آن را برروی دندان پخش کرده و سپس با دست به آن فرم میدهد. اما عموما به آن روکش ونیر کامپوزیت گفته شده و به خاطر رایج شدن آن، ما هم از همین لفظ استفاده میکنیم.
ونیر کامپوزیت برخلاف لمینت سرامیکی در کوره پخته نشده و در همان مطب دندانپزشکی و با استفاده از دستگاهی خاص، قوام می یابد. به همین جهت هم طبیعی است که عمر ونیر کامپوزیت در مقایسه با روکش لمینت سرامیکی، بسیار کمتر باشد. اما این روش آماده سازی روکش دندان، مزایای منحصر به فرد خود را دارد که باعث جلب توجه افراد شده است. این روکش های زیبایی را میتوان در یک جلسه انجام داد، نیازی به قالب گیری نداشته و نتیجتا نیازی نیست تا منتظر آماده شدن توسط لابراتوار ماند. قیمت آن بسیار کمتر از دیگر روش های زیباسازی و اصلاح خط لبخند بوده و ...

آیا رنگ ونیر کامپوزیت ثابت باقی می ماند؟

همانطور که در صورت عدم مراقبت صحیح از دندان های واقعی خودمان، رنگ آن به مرور زمان کدر میشود، ونیر کامپوزیت نیز با گذشت زمانی بین 5 تا 8 سال، کمی رنگ و لعاب اولیه ی خود را از دست میدهد. در چنین زمانی، کافی است مجددا به متخصص دندانپزشکی خود مراجعه کنید تا ترمیم ونیر کامپوزیت انجام شده و رنگ و لعاب سابق را مجددا بدست بیاورد.
از آنجاییکه ونیر کامپوزیت عموما برروی دندان های سالم (بدون نیاز به تراشیدن) انجام گرفته و خود نیز همانند نوعی محافظ برای دندان عمل میکند، در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان، طول عمر ونیر کامپوزیت، تقریبا معادل همان دندان واقعی است. در صورتیکه گوشه های ونیر کامپوزیت لب پر شود، به سادگی میتوان در یک جلسه، آن را ترمیم کرد و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
اما در صورتیکه بهداشت فردی و دندان ها رعایت نشود، ممکن است با گیر کردن مواد غذایی بین روکش و لثه، طول عمر مفید دندان نیز کاهش یابد. به همین جهت نیز عمر مفید ونیر کامپوزیت دندان، کاملا بستگی به رعایت نکات بهداشتی دارد. مرکز دندانپزشکی درفام مفتخر است که پذیرای همشهریان در شهر تهران بوده تا با بهترین متریال، زیباترین لبخند را به شما هدیه کند. قیمت هر واحد ونیر کامپویت در مرکز دندانپزشکی درفام از 700 هزار تومان شروع میشود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.